Al·legacions al Pla de Carreteres

Sineuers Independents hem presentat al·legacions al Consell de Mallorca sobre l’aprovació inicial del PDSC. Compromesos amb Sineu i amb Mallorca, no podem deixar de manifestar el nostre parer sobre la xarxa de carreteres i la seva tipologia que planeja el Consell i que afecta i afectarà al model mediambiental, socioeconòmic i demogràfic de la nostra Illa.

Aquí teniu un extracte del contingut de les nostres al·legacions:

“La revisió del Pla Director Sectorial de Carreteres per a l’illa de Mallorca (PDSC) ha volgut suposar un canvi substancial respecte del Pla que regia la configuració de la xarxa viaria mallorquina des de desembre de 2003. Aquest propòsit, consideram, ha quedat corromput per mor de la inclusió i manteniment de projectes que s’haurien d’executar amb un cost territorial i mediambiental altra volta inassumible, com ho va ser llavors el PDSC de 2003.

Una de les propostes que més rebuig va generar va ser d’autovia Inca-Manacor, la qual el recentment fugit president Matas va elevar a la categoria de “projecte estrella” del govern de pacte PP-UM. Hem de valorar positivament que el PDSC que actualment s’exposa a informació pública hagi eliminat aquesta autovia fora de tota lògica, així i tot, defensada a ultrança llavors per persones i partits que ara fan com si res hagués estat…

Sineuers Independents no va acceptar llavors un pla que també incloïa altres autovies, la major part executades (i endeutades), i tampoc accepta ara solucions per mitjà d’aquest tipus de macrocarreteres que afavoreixen l’ús del transport privat i consumeixen massa territori, allà on precisament és més limitat, a una illa.

La prolongació de l’autopista de Llevant Manacor – Sant Llorenç del Cardassar, així com la prolongació de l’autopista de Llucmajor a Campos, i les múltiples variants de sengles nuclis urbans, correspon -de nou- a una política territorial desenvolupista

En el cas concret de Sineu les raons que motiven la necessitat d’una variant poc o gens tenen a veure amb els interessos de la població: la sobreexplotació de pedreres en el terme municipal, dues de les quals aprovades durant la passada legislatura, la qual cosa ha fet insostenible el trànsit de vehicles pesats pel vial de circumval·lació (especialment en el tram del carrer de Santa Margalida) i la creació de la falsa “via parc” arran de l’aprovació del Pla Territorial de Mallorca entre el Sud i el Nord de l’illa que es pretén, des del mateix Consell, convertir en una via de transport professional

També cal tenir present que dins el casc urbà del poble de Sineu hi ha tres passos a nivell de les vies del tren que corresponen a carreteres de la xarxa secundària (sortides carretera de Llubí, carretera de Maria i carretera d’Ariany)

És per tot això que SOL·LICITA:

  1. L’eliminació dels projectes de noves autovies del PDSC de Mallorca. En substitució, demana que es prevegin al mateix PDSC les obres d’adequació necessàries de les carreteres existents que en serien afectades, amb la finalitat d’augmentar-hi la seguretat pels usuaris. En tot cas el Consell hauria de valorar positivament i ajudar a la implantació i foment del transport ferroviari, especialment en el cas del tram Manacor – Sant Llorenç del Cardassar (que, com hem dit, competiria amb la futura reobertura de la via de tren Manacor – Artà).
  2. L’eliminació dels projectes corresponents a la prolongació de l’anomenat “Segon Cinturó” de Palma, fins que no hi hagi un pla de mobilitat integral de la ciutat que integri una xarxa de transport públic àgil, fiable i ben connectada.
  3. En el cas de les diverses variants que es proposen, i en concret la de Sineu, s’ha de justificar en cada cas la necessitat de l’execució d’aquests projectes. Consideram que fins ara hi ha hagut poca transparència i gens d’informació als veïnats de les poblacions afectades sobre les pretensions del Departament d’Obres Públiques; s’han pressupostat obres sense conèixer certament els traçats o, fins i tot, les connexions que s’haurien de fer entre les diverses carreteres que arriben al poble. Pensam doncs, que no s’ha d’executar cap variant sense haver explicat bé al poble les necessitats i els efectes sobre el territori i la població en l’aspecte socioeconòmic. Per altra part, s’han d’estudiar i mostrar als interessats (als pobles i als seus representants polítics) les alternatives. En qualsevol cas, també és en mans del Consell la política territorial, la qual mai ha de permetre que una variant es convertesqui en excusa per a la creació –a llarg termini- de noves àrees susceptibles d’urbanització.
  4. La determinació en el PDSC, si pertoca i tenint molta cura de l’impacte ambiental, dels traçats per a l’eliminació d’algun dels tres passos a nivell de les vies del tren que hi ha al casc urbà. “
    Anuncis
    Aquesta entrada ha esta publicada en Informam, Opinam. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

    Deixa un comentari

    Please log in using one of these methods to post your comment:

    WordPress.com Logo

    Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

    Twitter picture

    Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

    Facebook photo

    Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

    Google+ photo

    Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

    Connecting to %s